On-line recenze

V současné době si většina z nás nedokáže představit, že by nebyla on-line. Svět internetu přináší množství možností. Využíváme možností nákupu přes internet, platíme prostřednictvím internetového bankovnictví. Velmi často se k nákupu určitého zboží nebo využívání určitých služeb rozhodujeme na základě recenzí, které najdeme na internetu. Pokud se chystáme na dovolenou, obvykle jedině do těch hotelů, které jsou pozitivně hodnocené a totéž se týká i nákupů.
pracovní stůl s notebookem
Osobní zkušenosti druhých lidí jsou rozhodně velmi užitečné. Člověk se díky nim nedá utáhnout na vařené nudli. Můžeme díky nim předejít mizernému nákupu. Přesto je ovšem užitečné uvědomit si, že senejedná tak úplně o relevantní informace. Respektive za peníze lze pořídit vše a to včetně kladných referencí.
Nemluvě o tom, že člověk nesdílí pozitivní informace, zato o záporné zkušenostmi se podělí velmi rád.
 detail počítačové klávesnice

Negativní zkušenost sdílíme častěji

Pokud jedete na dovolenou a jste nadšeni ubytováním, gastronomií a kladným přístupem personálu, asisotva budete psát pozitivní recenze na hotel, sotva se vrátíte domů. Ale velmi pravděpodobně tomu tak bude, pokud s pobytem nebudete spokojeni. Porce byly příliš malé, jídlo nekvalitní a pokoje zrovna nezářily čistotou a to nemluvě o neochotném personálu. Pravděpodobně tuto negativní zkušenost budete mít potřebu sdílet. Podobně je to s nákupy. Pokud jste si pořídil zboží za skvělou cenu, které Vám bylo už druhý den doručeno a dostali jste hodnotný dárek zdarma, asinebudete investovat svůj vzácný čas do psaní kladné reference pro Heuréku. Ovšem když budete čekat na zboží čtrnáct dní, zjistíte, že v podstatě není skladem a v konečném důsledku zboží neodpovídá technických parametrům avizovaných v popisku v e-shopu, velmi pravděpodobně budete mít pocit, že je zapotřebí varovat ostatní.
Lidé to tak zkrátka mají nastaveno. Pozitivní zkušenosti se sdílí výjimečně, negativní si zásadně nenecháváme pro sebe.

Z toho plyne, že čtení recenzí nám sice může výrazně usnadnit rozhodování, ale zároveň bychom je měli brát i tak trochu z rezervou. Určité faktografické informace mohou poskytnout podstatně hodnotnější informace, než zkušenosti druhých lidí.

On-line recenze
Ohodnoťte příspěvek
Summary

Mohlo by se vám líbit...

">